Bizi takip edin
|
EN

İŞLETME FAKÜLTESİ

Muhasebe ve Denetim Programı

ACC 410 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Performans Ölçme Semineri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ACC 410
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Seminer türündeki bu derste öğrencilerin, kuruluşlarda finansal ve finansal olmayan performans değerlendirme göstergelerinin değerlendirilmesi, yorumlanması ve ölçülmesi konularında bilgilenmesi amaçlanmaktadır. Dersin ilk bölümünde, performans ölçüm yöntemlerinin neler olduğuyla ilgili genel bir bakış sağlanacaktır. İkinci bölümde ise kar ve kar amacı gütmeyen kurumlardaki örneklerden hareketle öğrenciler tarafından hazırlanacak grup projeleri sınıfta tartışılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Performans yönetimi yaklaşımlarının güçleri, sorunları ve kısıtlarını tartışabileceklerdir.
  • Dengeli Sonuç Kartı (Balanced Score Card) yöntemini uygulayabileceklerdir.
  • Çoklu üretim modellerinde başabaş noktası, katkı payı analizini tartışabileceklerdir.
  • Duyarlılık analizi ile alternatiflerin değerlendirebileceklerdir.
  • Performans raporlarının, rasyolarının ve anahtar göstergelerin analiz edilmesi.
  • Performans ölçme sistemlerinin davranışsal etkilerini açıklayabileceklerdir.
  • Ekonomik Katma Değer (EVA) yöntemini uygulayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilere kurumlarda finansal ve/veya finansal olmayan göstergelerinin dikkate alındığı ve performans ölçmede kullanılan yöntemleri içermektedir. Öğrenciler performans ölçme kriterlerinden Ekonomik Katma Değer, Dengeli Sonuç Kartı (Balanced Score Card), başabaş noktası analizi, duyarlılık analizi, rasyo ve önemli performans göstergelerini öğreneceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Önerilen Okumalar
2 Performans ve performans değerlendirme göstergeleri Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24)
3 Üretim ve hizmet işletmeleri için finansal ve finansal olmayan performans göstergeleri Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24)Selected Readings
4 Üretim ve hizmet işletmeleri için finansal ve finansal olmayan performans göstergeleri Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24)
5 Maliyet-Miktar ve Karlılık Analizleri Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24)
6 Başabaş Noktası Analizleri Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24)
7 Duyarlılık Analizleri Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) & HBR Reading Contribution Margin: What It Is, How to Calculate It, and Why You Need It
8 Dengeli Sonuç Kartı (Balanced Score Card) kullanımı Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24)
9 Performans Raporları Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24)
10 Önemli Rasyolar ve Performans Göstergeleri Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition) & Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24)
11 Ara Sınav
12 Öğrenci sunumları ve sınıf tartışmaları HBR Reading Contribution Margin: What It Is, How to Calculate It, and Why You Need It
13 Öğrenci sunumları ve sınıf tartışmaları The Balanced Scorecard—Measures that Drive Performance& The Balanced Scorecard— Putting the Balanced Scorecard to Work (HBR Reading)
14 Öğrenci sunumları ve sınıf tartışmaları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Performance Measurement and Control Systems for Implementing Strategy: Text and Cases by Simons, R., 1st Edition, Pearson.

Accounting, Charles T. Horngren, Walter T. Harrison Jr.,M. Suzanne Oliver, 9th Edition (Chapter 16-24) Managerial Accounting Horngren's Cost Accounting: A Managerial Emphasis (16th Edition)

HBR Readings & ACCA Training Documents

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
3
9
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
23
23
    Toplam
118

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır.

2

Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır.

3

Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir.

X
4

Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır.

5

Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir.

X
6

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

7

Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir.

X
10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.