İŞLETME FAKÜLTESİ
Muhasebe ve Denetim Programı
BA 495 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uygulamalı İşletmecilik Becerilerini Geliştirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 495
|
Güz/Bahar
|
1
|
18
|
10
|
18
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik çalışmalarını alan tecrübesi ile geliştirmektir. Öğrenciler, tüm dönem boyunca teorik bilgilerini uygulamalı iş durumlarında kullanma imkânına sahip olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Uygulamalı İşletmecilik Becerilerini Geliştirme dersi öğrencilerin anlaşmalı firmalarda alan deneyimi kazanmalarını kapsamaktadır. Bu ders yükseköğretimi iş hayatıyla birleştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin eğitimleri sırasında çalışarak iş tecrübesi edinmelerini ve iş dünyasına geçişlerini hızlandıracaktır. Teorik bilginin pratikteki uygulamalarını deneyimlerken derslerine karşı daha motive olarak iş dünyasında karar süreçlerinde inisiyatif alma, iş hayatının içine tamamen entegre olma ve kendisine uygun sektör ve alanı deneyimleyerek bulma gibi avantajlara sahip olacaktır. Öğrencilerin en az 2.5 gün çalışmaları ve şirkette yürütülmekte olan İşletme Bölümü’nün program çıktılarına uygun niteliklere sahip bir projede aktif rol almaları beklenmektedir. İşletme Bölümü derse başvuru koşullarını, dersin kotasını, başvuru tarihlerini ve uygun şirketlerdeki pozisyonları her dönem duyuracaktır. Koşulları sağlayan öğrenciler İşletme Bölümü öğretim üyelerinden oluşan bir komisyon tarafından değerlendirilecektir. Ders, kayıtlanmaya hak kazanan öğrencilere Öğrenci İşleri tarafından dönemin başlangıcından önce atanacaktır. Bu ders 3 bölüm içi seçmeli dersi yerine sayılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uygulamalı Ders Öncesi Anketi Öğrenciler ilk hafta yapacakları uygulamalı ders hakkında bilgi ve kavrayışlarını ölçümleyecek bir anket dolduracaktır. Öğretim elemanı başarılı bir stajyerlik beklentisinin nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgi verecek ve başarılı bir stajda olması gerekenler tartışılacaktır. | |
2 | Organizasyonda Oryantasyon Haftası | |
3 | Organizasyonel Tanıtım Raporu (10%) Öğrenciler organizasyon yapısı ile iş akışını tanımak ve organizasyondaki yerini daha iyi anlamak için şirket tarafından düzenlenen oryantasyon haftasının sonunda rapor yazacaktır. | Şirket internet sitesi, gazete haberleri veya erişilebilen diğer dokümanlar üzerinden şirketin tarihçesi, bağlı iştirakleri, diğer şirketlerle ortak girişimleri ve stratejik ittifakları gibi organizasyonel bilgilerin öğrenilmesi. |
4 | Detaylı Staj Günlüğü (5%) Öğretim elemanı detaylı staj günlüğünün genel çerçevesini paylaşacaktır. Öğrencilerin her Pazar günü ödevlerini Blackboard’a yüklemeleri gerekmektedir. | |
5 | Kriz Yönetimi ve Psikolojik Dayanıklılık (%10) | |
6 | Küreselleşme ve Ağ Toplumu (%10) | |
7 | 21. Yüzyıl Yeterlilikleri (%5) | |
8 | Endüstri 4.0 (%10) | |
9 | Toplum 5.0 (%5) | |
10 | Yaşam Kalitesi ve İş-Hayat Dengesi (%5) | |
11 | İş yerinde çalışma kalitesi ve psikolojik sözleşme (%5) | |
12 | Karar Verirken Etik Düşünme (%5) | |
13 | Yansıtıcı ve Eleştirel Düşünme (%5) | |
14 | Sunum (%25) | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin hocası tarafından önerilen haftalık okuma materyalleri |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
10
|
75
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
11
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
22
|
352
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
10
|
5
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
27
|
27
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
461
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. |
|||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. |
X | ||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. |
X | ||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. |
X | ||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
X | ||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
X | ||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. |
X | ||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.
ACCA Türkiye’nin İzmir Ekonomi Ziyareti
ACCA Türkiye Başkanı Filiz Demiröz ile kendisi de bir İzmir Ekonomi Üniversitesi mezunu olan ve ACCA’da Müşteri İlişkileri Temsilcisi olarak görev alan
İzmir Ekonomililere Hugo Boss Genel Müdürü’nden Tüyolar
Hugo Boss Genel Müdür Yardımcısı Arif Kaya ve Yetenek Yönetimi Uzmanı Ceren Serin 13 Nisan Perşembe günü Finansal Tablolar Analizi dersinde İzmir