İŞLETME FAKÜLTESİ
Muhasebe ve Denetim Programı
GENS 212 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Astronomi Tarihi ve Felsefesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 212
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, astronominin tarihini ve felsefesini tüm lisans seviyesindeki öğrencilerin severek anlayabileceği bir şekilde inceleyecektir. Tarih öncesi dönemden başlayarak, hem geçmiş bilimsel keşiflerden hem de günümüzdeki güncel problemlerinden bahsederek, Big bang multiverse, kara madde ve kozmolojik problemler dahil olmak üzere keşif yapmanın dinamikleri üzerinde durulacaktir. Astronomik araştırmanın etkisinin analizi endüstriyel faydaları, ticari alanın yeni fenomenini ve metafiziğe yönelmeyi de içeren sanatsal, edebi ve felsefi bakış açılarından toplumsal katkıları ele alacaktır. Tarih boyunca kadınların verdikleri katkı, dengeli bir görüş sağlamak için açıkça incelenecektir. Sonunda, Mars'ın kolonileştirilmesi, yıldızlararası keşiflerin hayalini ve uzaylı medeniyetler de dahil olmak üzere evrende uzaylı yaşamın olası keşfinin tarihini ve felsefi etkileri de ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste aşağıdaki konular ele alınacaktır: Güneş sistemi, Evren, antic Mısır dönemindeki temel uzay gözlemleri, Babil astronomisi, Yunan astronomisi, İslam’da astronomi, Kopernik, Tycho, Kepler, Galileo, Newton ve mekanik, Einstein ve görecelilik kavramı, Big Bang, güncel problemler – kara madde, kara enerji, kozmoloji, Ay seyahatleri, Mars’a gönderilen uzay araçları, yıldızlararası uzay yolculuğu, uzay dışı canlılar |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Güneş Sistemi ve Evrenimiz | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: NASAS: Planets, Moons, Asteroids, Comets and Meteors. BSF: Part I; BSFWB: Bölüm 1; EAS: Ch 1-2 PINLN |
2 | Tarih Öncesi, Arkeoastronomi, Eski Mısır | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: RMPI: pp 3-47 TESA: Bölüm 4 PINLN |
3 | Çıplak Gözle Astronomi, Gök Yüzünün Gözlemlenmesi | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: PINLN |
4 | Babil Matematiği Ve Astronomi | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: TESA: Bölüm 1-3, 5 PINLN |
5 | Yunan Felsefesi Ve Astronomi I | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: TESA: Bölüm 6 HWP: Part I–The Presocratics PSC: Prologue PINLN |
6 | Yunan Felsefesi Ve Astronomi II | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: HWP: Part II–Socrates, Plato, Aristotle GINPTO |
7 | Orta Çağ’da İslam’da Astronomi Bilimi | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: PSC: Bölüm 2 (Historical Perspectives) PINLN |
8 | Kopernik Devrimi, Tycho, Ve Kepler | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: HWP: Bk 3, Pt. VI–The Rise of Science PINLN |
9 | Galileo, Teleskop, Newton, Ve Mekanikleri | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: PINGT PSC: Bölüm 3, 5 (gravitation) |
10 | Ara Sınav I | |
11 | Başarıları Ve Başarısızlıkları. Einstein Ve Görelilik Kuramı | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: PSC: Bölüm 8, 9, 26 SGT: Part II |
12 | Uzay Keşfi. Ay'a Yolculuk Yarışı | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: NASARS: 1-26; BSFWB: Bölüm 4; BSF: Bölüm 9 PINLN |
13 | Proje I | |
14 | Mars’ın Keşfi. Yıldızlararası Uzay. Uzaylı Yaşam Formları | Basit seviyedeki matematiksel kavram özetleri ve temel kavramlar için:: BSFWB: Bölüm 9; BSF: Bölüm 13; NASAINS; NESMAR ESAEXB: II.3; PINLN |
15 | Proje II | |
16 | Final |
Ders Kitabı | NASA Science, Our Solar System, https://solarsystem.nasa.gov/solar-system/our-solar-system/overview/ : NASAS. A. B. Chace, The Rhind Mathematical Papyrus (Vol. I) (Mathematical Association of America, Oberlin, Ohio, 1927): RMPI. O. Neugebauer, The Exact Sciences in Antiquity (Dover Publications, New York, 1969): TESA. B. Russel, History of Western Philosophy (George Allen and Unwin Ltd., Great Britain, 1947): HWP. T. S. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions (The University of Chicago, Chicago, 1970): SOSR. K. Popper, The Logic of Scientific Discovery (Routledge, London, 2005): LOSD. P. Feyerabend, “How to defend society against science,” in Scientific Revolutions, Ian Hacking, Ed. (Oxford University Press, Oxford, 1981): FEYDS. O. Gingerich, “Was Ptolemy a fraud?” Q. Jl. R. astr. Soc., 21, 253-266 (1980): GINPTO. F. Pinto, “Giants’ Talk,” The Griffith Observer, 2-18, 9, 1992: PINGT. A. Einstein, Relativity: The special and general theory (Methuen & Co Ltd, 1920): SGT. G. W. Mason, Physical Science Concepts (BYU Univ. Press, 1997): PSC. NASA, Adventures in Rocket Science (NASA, 2008): NASARS. D. Doody and G. Stephan, Basics of Spaceflight: Learners’ Workbook (JPL, 1995): BSFWB. D. Doody, Basics of Spaceflight (JPL, 2011): BSF. NASA, Mars InSight Launch Press Kit (2018): NASAINS. F. Pinto, “Engines powered by the forces between atoms,” Am. Sci., 102, 280-289 (2014): PINEFBA. ESA, Exobiology in the Solar System & The Search for Life on Mars (1999): ESAEXB. F. Pinto, Lecture Notes: PINLN. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
14
|
28
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
Final Sınavı |
1
|
5
|
5
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. |
|||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. |
|||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. |
|||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. |
|||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
|||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
|||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. |
|||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.
ACCA Türkiye’nin İzmir Ekonomi Ziyareti
ACCA Türkiye Başkanı Filiz Demiröz ile kendisi de bir İzmir Ekonomi Üniversitesi mezunu olan ve ACCA’da Müşteri İlişkileri Temsilcisi olarak görev alan
İzmir Ekonomililere Hugo Boss Genel Müdürü’nden Tüyolar
Hugo Boss Genel Müdür Yardımcısı Arif Kaya ve Yetenek Yönetimi Uzmanı Ceren Serin 13 Nisan Perşembe günü Finansal Tablolar Analizi dersinde İzmir