Dersin Adı
|
Finansal Tabloların Analiz Esasları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ACC 402
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
|
BA 251 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak) |
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Çevrim içi |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Problem çözme Olgu / Vaka çalışması Soru & Cevap
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, ögrencileri finanal tabloları analiz etmeye ve yorumlaya hazırlamaktır. Dersteki temel bakıs açısı, finansal tabloların çesitli kullanıcılar açısından analiz edilmesidir. Derste finansal tabloların işletme analizinde, stratejik karar vermede, işletme stratejilerinin geliştirilmesinde ve performans değerlendirmedeki kullanımına odaklanılmaktadır. Bu ders ögrencilerin muhasebe ve finans bilgilerini gözden geçirmelerine yardımcı olurken aynı zamanda analitik becerilerini de güçlendirmelerine destek olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Çesitli kullanıcıların gözüyle finansal tabloları (kapsamlı gelir tablosu, bilanço, nakit akım tablosu, özkaynak degisim tablosu ve dipnotlar) anlayabilecektir.
- Finansal tablo analizinin temeli olarak isletme ve sektör analizinin önemi açıklayabilecektir.
- Oran analizi, nakit akış analizi, öngörümleme yöntemleri gibi araçlarla işletmenin performansını analiz edebilecektir.
- Bir şirketin finansman, yatırım ve operasyonel stratejilerini kavrayabilecektir.
- Analitik becerilerini geliştirebilecektir.
- Şirket değerini değerlendirmek için farklı araç ve teknikler uygulayın.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders öğrencilere finansal tablo analizi yöntemlerini tanıtmaktadır. Ele alınan konular oran analizi, ortak büyüklük analizi, karşılaştırmalı analiz, raporlama ortamı, muhasebe analizi, finansman analizi, yatırım ve işletme faaliyetleri, nakit akışı, kârlılık, ileriye dönük analiz ve kredi analizidir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Finansal Tablo Analizine Genel Bakış - İş analizi ve analiz araçlarına giriş - oran analizi, yüzdelerle hesaplama analizi, karşılaştırmalı analiz |
Bölüm 1 |
2 |
Finansal Tablo Analizine Genel Bakış - İş analizi ve analiz araçlarına giriş - oran analizi, yüzdelerle hesaplama analizi, karşılaştırmalı analiz |
Bölüm 1 |
3 |
Finansal Raporlama ve Analiz - Raporlama ortamı, muhasebe analizi |
Bölüm 2 |
4 |
Finansal Raporlama ve Analiz - Raporlama ortamı, muhasebe analizi |
Bölüm 2 |
5 |
Finansman Faaliyetlerinin Analiz Edilmesi - Pasif kalemlerin analizi, koşullu borçların kiralanması, bilanço dışı finansman ve özkaynakların analizi |
Bölüm 3 |
6 |
Finansman Faaliyetlerinin Analiz Edilmesi - Pasif kalemlerin analizi, koşullu borçların kiralanması, bilanço dışı finansman ve özkaynakların analizi |
Bölüm 3 |
7 |
Yatırım Faaliyetlerinin Analizi - Mevcut, uzun vadeli, maddi ve maddi olmayan duran varlıkların analizi |
Bölüm 4 |
8 |
Yatırım Faaliyetlerinin Analizi - Şirket içi yatırımların analizi |
Bölüm 5 |
9 |
Ara sınav / İşletme Faaliyetlerinin Analizi - Gelir, kar ve giderlerin analizi |
Bölüm 6 |
10 |
Nakit Akışı Analizi |
Bölüm 7 |
11 |
Yatırım Getirisi Sermayesi ve Kârlılık Analizi |
Bölüm 8 |
12 |
Öngörümleme yöntemleri |
Bölüm 9 |
13 |
Kredi Analizi - Likidite ve ödeme gücü analizi |
Bölüm 10 |
14 |
Özkaynak Analizi ve Değerlemesi |
Bölüm 11 |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
Financial Statement Analysis, 10th Edition, by K. R. Subramanyam, John Wild., McGrawhill, 2009
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
3 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
|
|
Toplam |
168
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
3 |
Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
4 |
Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
10 |
İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest