Dersin Adı
|
Pazarlama İlkeleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 201
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Olgu / Vaka çalışması Soru & Cevap Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin temel pazarlama kavramlarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Pazarlamayı ve temel kavramlarını tanımlar
- Pazarlamanın mikro ve makro çevresini açıklar
- Tüketicilerin davranışlarının altında yatan temel nedenleri sorgular
- Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejilerini ilişkilendirir
- Pazarlama karması stratejilerini ve uygulamalarını değerlendirir
|
Ders Tanımı
|
Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını, pazarlama çevresini, tüketici davranışlarını, pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma stratejilerini ve pazarlama karması stratejilerini detaylı olarak inceler. NOT: İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin ve Ders Gerekliliklerinin Tanıtımı |
|
2 |
Pazarlamanın Temel Kavramları |
Dersin Kitabı - Bölüm 1 |
3 |
Pazarlamanın Temel Kavramları (devam) |
Dersin Kitabı - Bölüm 1, 2 |
4 |
Pazarlama Çevresi |
Dersin Kitabı - Bölüm 3 |
5 |
Tüketici Davranışları |
Dersin Kitabı - Bölüm 5 |
6 |
Tüketici Davranışları |
Dersin Kitabı - Bölüm 5 |
7 |
Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma |
Dersin Kitabı - Bölüm 7 |
8 |
Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri |
Dersin Kitabı - Bölüm 8 |
9 |
Arasınav |
|
10 |
Pazarlama Karması: Yeni Ürün Stratejileri |
Dersin Kitabı - Bölüm 9 |
11 |
Pazarlama Karması: Dağıtım Stratejileri |
Dersin Kitabı - Bölüm 12, 13 |
12 |
Pazarlama Karması: Tutundurma Stratejileri |
Dersin Kitabı - Bölüm 14 |
13 |
Uygulama: Pazarlama Karması Üzerine Vaka Çalışması (Tarih duyurulacaktır) |
|
14 |
Pazarlama Karması: Fiyatlandırma Stratejileri |
Dersin Kitabı - Bölüm 10, 11 |
15 |
Pazarlamada Güncel Konular: Dijital Pazarlama, Sürdürülebilir ve Etik Pazarlama |
Dersin Kitabı - Bölüm 17, 20 |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
ISBN Textbook : 9781292341132
ISBN Textbook + Pearson Horizon Access: 9781292374338
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
3 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
38
|
38
|
|
|
Toplam |
168
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
2 |
Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
7 |
Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest