İŞLETME FAKÜLTESİ
Muhasebe ve Denetim Programı
BA 319 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Müzakere ve Karar Verme Süreci
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 319
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı örgütlerde karar aşamalarını etkileyen dinamikler ile grup kararlarında müzakere sürecinin rolünün anlaşılmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders öğrencilere müzakere ile ilgili teori, süreç ve uygulamaları, çatışma çözümünü ve ilişki yönetimininin dinamiklerini açıklayarak, onların daha iyi birer müzakereci olmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Derste öğrendiklerini etkili bir biçimde uygulama fırstaı bulan öğrenciler, hem iş hem de özel yaşamlarında müzakere süreçlerini ve genel olarak ilişkilerini daha rahat ve verimli bir biçimde deneyimleyeceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giris | |
2 | Müzakerenin Temelleri ve İletişim | |
3 | Bölüm 1 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
4 | Bölüm 2 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
5 | Bölüm 2 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
6 | Bölüm 3 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
7 | Bölüm 4 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
8 | Vize | |
9 | Bölüm 5 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
10 | Bölüm 6 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
11 | Bölüm 7 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
12 | Bölüm 4 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
13 | Bölüm 12 & 13 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin Değerlendirmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kessler, E. H. (Ed.). (2013). Encyclopedia of management theory. Sage Publications. Arkes, H. R., Bar-Hillel, M., Beach, L. R., Brehmer, B., Brett, J. B., Castellan Jr, N. J., & Edwards, W. (1991). Organizational behavior and human decision processes. Kraus, S. (2001). Automated negotiation and decision making in multiagent environments. In ECCAI advanced course on artificial intelligence (pp. 150-172). Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg.Gates, S. (2022). The negotiation book: Your definitive guide to successful negotiating. John Wiley & Sons. Putnam, L. L., & Roloff, M. E. (Eds.). (1992). Communication and negotiation (Vol. 20). Sage. Raiffa, H. (2007). Negotiation analysis: The science and art of collaborative decision making. Harvard University Press. Gelfand, M. J., & Brett, J. M. (2004). The handbook of negotiation and culture. Stanford University Press. Starkey, B., Boyer, M. A., & Wilkenfeld, J. (2005). Negotiating a complex world: An introduction to international negotiation. Rowman & Littlefield Publishers.Hynes, Geraldine E., Managerial Communication - Strategies and Applications, McGraw-Hill, 2008
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
10
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
14
|
14
|
Proje |
1
|
16
|
16
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
172
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. |
|||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. |
X | ||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. |
|||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. |
X | ||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
|||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
|||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. |
|||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.
ACCA Türkiye’nin İzmir Ekonomi Ziyareti
ACCA Türkiye Başkanı Filiz Demiröz ile kendisi de bir İzmir Ekonomi Üniversitesi mezunu olan ve ACCA’da Müşteri İlişkileri Temsilcisi olarak görev alan
İzmir Ekonomililere Hugo Boss Genel Müdürü’nden Tüyolar
Hugo Boss Genel Müdür Yardımcısı Arif Kaya ve Yetenek Yönetimi Uzmanı Ceren Serin 13 Nisan Perşembe günü Finansal Tablolar Analizi dersinde İzmir