Bizi takip edin
|
EN

İŞLETME FAKÜLTESİ

Muhasebe ve Denetim Programı

BA 355 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sürdürülebilir İşletmeler için Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 355
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Konuşmacı
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, ekonomik ve ticari hedeflerin yanı sıra ekolojik çevreyi, tüketici ve toplum refahını dikkate alan iş modelleri geliştirebilmek için sürdürülebilirliğin pazarlama stratejisi ve uygulamalarındaki yerini ve önemini değerlendiren kapsamlı bir çerçeve sunmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sürdürülebilirliğin ve sürdürülebilir pazarlamanın iş dünyası, çevre ve toplum için önemini tartışabilecektir.
  • Farklı paydaşların çıkarlarını ve sürdürülebilir kalkınmayı nasıl etkilediğini açıklayabilecektir.
  • İşletmelerin sürdürülebilirlik ile ilişkili problemlerin oluşumunda ve çözümündeki rollerini tanımlayabilecektir.
  • Tüketicilerin sürdürülebilirlik ile ilişkili problemlerin oluşumunda ve çözümündeki rollerini tanımlayabilecektir.
  • Sürdürülebilir pazarlama stratejileri ve iş modelleri geliştirirken karşılaşılan ekonomik, ekolojik ve sosyal alanlardaki zorluk, fırsat ve tehditleri açıklayabilecektir.
  • Sürdürülebilirlik ilkelerini etkin bir şekilde uygulayan pazarlama uygulamalarını ve yaklaşımlarını karşılaştırabilecektir.
  • Sürdürülebilir pazarlama ve tüketim alanlarındaki en son gelişmeleri ve konuları tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, sürdürülebilirliğin ana ilkeleri, etkileri ve zorluklarını açıklar; pazarlama faaliyetlerinin çevreye ve topluma etkilerini değerlendirir; farklı paydaşların rollerini tartışır; ve sürdürülebilirlik ilkelerini etkin bir şekilde uygulayan pazarlama uygulamalarını ve iş modellerini inceler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sürdürülebilirlik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi The Sustainability Revolution (2009), A. R. Edwards (Chapter 1)
2 Pazarlama ve Toplum: İşletmelerin Toplumsal Sorunların Oluşumunda ve Çözümündeki Rolü Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 1-39 Sustainable Enterprise: A Macromarketing Approach (2013), M. Peterson, p. 35, 69, 139
3 Pazarlama ve Çevre: İşletmelerin Ekolojik Sorunların Oluşumunda ve Çözümündeki Rolü Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p.40-70 Sustainable Enterprise: A Macromarketing Approach (2013), M. Peterson, p. 301, 339
4 Sürdürülebilirlik: Zorluklar, Tehditler ve Fırsatlar Cradle to Cradle (2002), M. Braungart and W. McDonough, p. 3-44 Strategy for Sustainability: A Business Manifesto (2009), A. Werbach (Chapters 1-2)
5 Sürdürülebilir İşletme: Sürdürülebilir Strateji İlkeleri The Sustainability Revolution (2009), A. R. Edwards (Chapters 1-6) Cradle to Cradle (2002), M. Braungart and W. McDonough, p. 118-186 Strategy for Sustainability: A Business Manifesto (2009), A. Werbach (Introduction, Chapters 1-2)
6 Sürdürülebilirlik Hedeflerine Ulaşmada Farklı Paydaşların Rolü Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 71-84; 119-135 Strategy for Sustainability: A Business Manifesto (2009), A. Werbach (Chapters 1-2) Sustainable Enterprise: A Macromarketing Approach (2013), M. Peterson, p. 101, 207, 235
7 Sürdürülebilirlik İlkelerini Uygulayan İş Modellerine ve Pazarlama Uygulamalarına Örnekler Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 138-154 Good Works (2012), P. Kotler, D. Hessekiel and N.R. Lee
8 Ara Sınav Tarih teyit edilecek
9 Sürdürülebilirlik İlkelerini Uygulayan İş Modellerine ve Pazarlama Uygulamalarına Örnekler; Uygulama / Vaka Çalışması Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 103-118, 155-168 Good Works (2012), P. Kotler, D. Hessekiel and N.R. Lee
10 Sürdürülebilirlik ve Pazarlama Stratejisi: Uygulama, Denetim ve Raporlama Cradle to Cradle (2002), M. Braungart and W. McDonough, p. 45-92
11 Sürdürülebilir Pazarlama ve Tüketim Alanındaki En Son Gelişmeler ve Gelecekle İlgili Beklentiler; Sosyal Girişimcilik Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 119-135 The Sustainability Revolution (2009), A. R. Edwards (Chapter 7) Strategy for Sustainability: A Business Manifesto (2009), A. Werbach (Chapter 4, Conclusion) Sustainable Enterprise: A Macromarketing Approach (2013), M. Peterson, p. 373, 493
12 Belgesel Film ve Tartışma Belgesel ve tarih teyit edilecek
13 Final Sunumları
14 Final Sunumları
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Dönemin değerlendirilmesi

 

Ders Kitabı
  • Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, Prentice Hall, ISBN: 978-1-292-04089-9 (IEU)
  • The Sustainability Revolution: Portrait of a Paradigm Shift (2009), A. R. Edwards, New Society Publishers, ISBN: 978-0-86571-531-8. (IEU)
  • Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things (2002), M. Braungart and W. McDonough, North Point Press, ISBN: 978-0-86547-587-8 (IEU)
  • Sustainable Value: How the World's Leading Companies Are Doing Well by Doing Good (2008), C. Laszlo, Stanford Business Books, ISBN: 978-0-8047-5963-2 (IEU)
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Sustainable Enterprise: A Macromarketing Approach (2013), M. Peterson, SAGE Publications, ISBN-10: 1412998689
  • Strategy for Sustainability: A Business Manifesto (2009), A. Werbach, Boston Harvard Business Review Press, ISBN-978-1-4221-7770-9
  • Good Works: Marketing and Corporate Initiatives that Build a Better World and the Bottom Line (2012), P. Kotler, D. Hessekiel and N.R. Lee, Wiley, ISBN: 9781118206683
  • Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile Kurumsal Dönüşüm (2020), C. Madran ve M. Tanyeri, Akademisyen Kitapevi A.Ş. ISBN: 978-625-710-634-4
  • Handbook of Sustainable Development (2007), G. Atkinson, S. Dietz, E. Nuemayer, Edward Elgar, ISBN: 978-1-78254-469-2. (Ebook)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
8
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
32
32
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
0
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır.

2

Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır.

X
3

Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir.

4

Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır.

5

Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir.

6

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
7

Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir.

X
10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.