İŞLETME FAKÜLTESİ
Muhasebe ve Denetim Programı
BA 380 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uluslararası İşletmecilik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 380
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Uluslar arası örgütlerin yer aldıkları farklı çevresel koşulları anlamak, bu örgütlerin rekabetçi güçlerini arttırmalarını sağlamak için geliştirilebilecek stratejileri öğrenmek ve uygulayabilmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders uluslararası işletmecilik ortamının ve etkinliklerinin temel yönlerini kapsamaktadır. İlk olarak, uluslararası işletmeciliğin temel kavramları, işletmelerin uluslararasılaşması ve küreselleşme tartışılmaktadır. İkinci olarak, uluslararası işletmeciliği etkileyen kültürel, politik, yasal ve ekonomik koşullar analiz edilmektedir. Üçüncü olarak, uluslararası işletmecilik için fırsatların değerlendirilmesi ve stratejilerin belirlenmesi tartışılmaktadır. Son olarak, uluslararası piyasalara girme ve faaliyet göstermenin işlevsel ve operasyonel yönleri tartışılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Uluslararası İşletmecilik Nedir | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 1 |
2 | Piyasaların Küreselleşmesi ve Firmaların Uluslararasılaşması Örnek Olay: Debating the Good and Harm of Globalization | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 2 |
3 | Uluslararası İşletmeciliğin Kültürel Çevresi Örnek Olay: Hollywood and Global Culture | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 3 Örnek olay analizi teslimi |
4 | Uluslararası İşletmecilikte Etik, Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Örnek Olay: Bribery and Corruption at Siemens | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 4 |
5 | Ulusal Bağlamda Politik ve Yasal Sistemler Örnek Olay: Political, Legal, and Ethical Dilemmas in the Global Pharmaceutical Industry | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 6 Örnek olay analizi teslimi |
6 | Ulusal İş Sistemleri | Koen, Bölüm 4 |
7 | Yükselen Ülkeleri Anlamak Örnek Olay: Prowling for Success: The Revival of Jaguar Land Rover | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 8 Örnek olay analizi teslimi |
8 | Uluslararası Firmada Strateji ve Örgütlenme Örnek Olay: Global Strategy at Lenovo | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 11 |
9 | Küresel Piyasa Fırsatlarının Değerlendirilmesi Örnek Olay: Advanced Biomedical Devices | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 12 Örnek olay analizi teslimi |
10 | İhracat ve Küresel Dış Kaynak Kullanımı Örnek olay: Barret Farm Foods: A Small Firm’s International Launch | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 13 |
11 | Doğrudan Yabancı Yatırım ve İşbirliği Yatırımları Örnek Olay: China’s Going Out Strategy | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 14 |
12 | Küresel Firmada İnsan Kaynakları Yönetimi Örnek Olay: Human Resource Challenges at Sony | Cavusgil, Knight and Riesenberger, Bölüm 17 |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Cavusgil, S. Tamer, Knight, Gary, & Riesenberger, John. (2017) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Journal of International Business, Strategic Management ve ODTÜ Gelişme Dergisi gibi ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanmış makaleler. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
Proje |
1
|
28
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
3
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
170
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. |
|||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. |
X | ||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. |
|||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. |
|||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
X | ||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
|||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. |
|||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.
ACCA Türkiye’nin İzmir Ekonomi Ziyareti
ACCA Türkiye Başkanı Filiz Demiröz ile kendisi de bir İzmir Ekonomi Üniversitesi mezunu olan ve ACCA’da Müşteri İlişkileri Temsilcisi olarak görev alan
İzmir Ekonomililere Hugo Boss Genel Müdürü’nden Tüyolar
Hugo Boss Genel Müdür Yardımcısı Arif Kaya ve Yetenek Yönetimi Uzmanı Ceren Serin 13 Nisan Perşembe günü Finansal Tablolar Analizi dersinde İzmir