Bizi takip edin
|
EN

İŞLETME FAKÜLTESİ

Muhasebe ve Denetim Programı

BA 406 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Uluslararası Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 406
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Uluslararası bir pazarı analiz edebilmek ve bu pazara uygun pazarlama stratejilerini geliştirebilmek için gerekli olan pazarlama kavramlarını ve teorileri küresel bir boyutta incelemek ve yorumlamak; uluslararası pazarlama ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak; ürün, fiyat, dağıtım ve iletişim stratejilerini uluslararası pazarlar da uygulama becerileri kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlan öğrenciler küresel pazarlama kavramını tanımlayabilecektir
  • Küresel pazarlamayı etkileyen ekonomik, yasal, politik, sosyal ve kültürel çevre ve dinamikleri açıklayabilecektir
  • Uluslararası pazarlara giriş ve büyüme stratejilerini tartışabilecektir
  • Uluslararası pazarlamada bölümlendirme, hedef kitle seçimi ve konumlandırma konularını açıklayabileceklerdir
  • Uluslararası ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini tartışabileceklerdir
Ders Tanımı Küreselleşme, küresel pazarlama çevresi (politik, yasal, kültürel, sosyal, ekonomik çevre), pazara giriş ve büyüme stratejileri, hedef pazar analizi, hedef pazara uygun ürün, fiyat, dağıtım ve iletişim stratejilerinin belirlenmesi, uluslararası pazarlama stratejilerinin uygulanması, bu derste detaylı olarak ele alınacak konulardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Oryantasyon
2 Küresel Pazarlamaya Giriş Global Marketing (2020), Keegan and Green (Bölüm 1)
3 Küresel pazarlama çevresi: Ekonomik, politik ve yasal çevre Global Marketing (2020), Keegan and Green (Bölüm 2,3,5)
4 Küresel pazarlama çevresi: Sosyal ve kültürel çevre Global Marketing (2020), Keegan and Green (Bölüm 4)
5 Segmentasyon, Hedefleme, Konumlandırma Global Marketing (2020), Keegan and Green (Bölüm 7)
6 Küresel pazarlara giriş ve büyüme stratejileri Global Marketing (2020), Keegan and Green (Bölüm 8,9)
7 Global Marka ve Ürün Kararları Global Marketing (2020), Keegan and Green (Bölüm 10)
8 Küresel Fiyatlandırma Stratejileri Global Marketing (2020), Keegan and Green (Bölüm 11)
9 Küresel Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Global Marketing (2020), Keegan and Green (Bölüm 12)
10 Küresel Pazarlama İletişimi Global Marketing (2020), Keegan and Green (Bölüm 13)
11 Quiz
12 Küresel Pazarlama Stratejilerini Yönetme Misafir Konuşmacı
13 Küresel Pazarlama Karması Stratejilerini Uygulama Öğrenci Sunumları
14 Küresel Pazarlama Karması Stratejilerini Uygulama Öğrenci Sunumları
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Global Marketing (2020), Warren J. Keegan and Mark C. Green, 10th ed., Pearson. ISBN-13: 9780135638965

Önerilen Okumalar/Materyaller

Global Marketing Management (2013), Warren J. Keegan, 8th ed.  ISBN-13: 978-0136157397

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
20
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
28
28
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır.

2

Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır.

3

Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir.

X
4

Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır.

5

Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir.

6

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
7

Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

X
8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir.

X
10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.