Ders İçerikleri - Muhasebe ve Denetim Programı | İzmir Ekonomi Üniversitesi

İŞLETME FAKÜLTESİ

Muhasebe ve Denetim Programı

BA 409 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yönetimsel ve Örgütsel Gelişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 409
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Yetkinlik bazılı sistemlerin oluşturulması ve uygulaması, eğitim ihtiyaç analizlerinin yapılması ve eğitim programlarının organizasyonu vaka çalışmaları ve proje çalışmaları ile desteklenerek işlenecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Örgütler için önemini anlayabilecektir.
  • Öğrenen örgütler konusunda bilgi birikimine sahip olabilecektir
  • Örgütsel gelişim hakkında derinlemesine bilgi birikimine sahip olabilecektir.
  • Değişim sürecinde örgütlerin karşılaştığı olası sorunları tanımlayabilecektir
  • Değişim sürecinde karşılaşılan sorunlarla yönetimsel açıdan baş etme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
Ders Tanımı Günümüzde artan sayıda organizasyon değişen ve dinamik çevrenin getirdikleri ile karşı karşıya kalmaktadır ve “Değiş ya da öl” bu örgütleri yöneten profesyonellerin sık sık karşı karşıya kaldıkları bir motto olmaya başlamıştır. Tüm bunların ışığında geleceğin yöneticileri olan öğrencilerimize bu ders süresince; değişim çeşitleri ve süreçleri, değişime karşı direnç ve bu dirençle baş etme yöntemleri, örgütsel gelişim metotları ile değişimin önündeki fırsat ve sorunlar aktarılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
2 Değişim ve Gelişimin Temelleri French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
3 Değişim Modelleri ve Varolan Pozisyonun Analizi French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
4 Örgütsel Gelişim French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
5 Örgütsel Gelişimin Arabulucuları French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
6 Güç ve Politika French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
7 Ara Sınav
8 İnnovasyon ve Yaratıcılık French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
9 Liderlik Oyunları & Kendini Tanımaya Başlamak French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
10 Değişim Sürecinde İnsan Davranışı: Değişime Direnmek French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
11 Çöküş (Film) French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
12 Filmin Gruplar Halinde Analizi Ve Rapor Detaylarının Hazırlanması French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
13 Açıkhava Eğitimi French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
14 Proje Sunumları French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
15 Proje Sunumları French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Journal of Organizational BehaviorAcademy of Management JournalAcademy of Management ReviewJournal of ManagementLeadership and Organization Development JournalHarvard Business ReviewJournal of Organizational Change Management

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
10
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Ödev
10
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
0
    Toplam
170

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır.

X
2

Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır.

X
3

Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir.

4

Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır.

5

Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir.

6

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
7

Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir.

X
10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.