İŞLETME FAKÜLTESİ
Muhasebe ve Denetim Programı
GEAR 213 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
20. Yüzyıl Sanat Akımları ve Sanatçıları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 213
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı 20. yüzyıl sanat akımları hakkında kavramsal bir anlayış geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler farklı sanat akımlarını tanımlayabilecek, her eserin kavramsal yapısı, önemi ve tarzı hakkında temel bilgiler edinecek ve 20. yüzyıldan itibaren seçilen sanat eserlerini inceleyebileceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. İnsanlığın sant yolculuğunun kısa öyküsü. Modernizm’e kapı açan değişimler. | Weston, R. (1996), Modernism, Phaidon Press, s: 8-19, |
2 | 19. Yüzyılın sonları: İzlenimcilik, Ard-İzlenimcilik, Sembolizm, Art Nouveau | Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth, s. 919-930. |
3 | Kübizm, Primitivizm and Fütürizm | Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth, s. 959-967. |
4 | Dışavurumculuk, Fovizm | Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth, s. 919-930. Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag, s. 415-459 |
5 | Bauhaus, Yapısalcılık | Weston, R. (1996), Modernism, Phaidon Press, s: 119-137; Shiner, L. (2001). The Invention of Art. Chicago, The University of Chicago Press. s.246-268. |
6 | Yeni Deneyler: Dada, Süprematizm, Neo-Plastisizm | Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. s.52-56 Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag. |
7 | Gerçeküstücülük | Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. s.64-67 Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag. |
8 | Arasınav | |
9 | Gerçekçilik: Toplumsal Gerçekçilik, Mutfak Lavabosu Gerçekçiliği | Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. |
10 | Soyut Dışavurumculuk | Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag. |
11 | Pop Art, Op Art, Kavramsal Sanat | Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag. Adorno, W.T., Culture Industry, Routledge Classics “The Schema of Mass Culture” |
12 | Post Modernizm, Feminist Sanat. | Broude, N., Garrard M. D., (1994) The Power of Feminist Art, Thames and Hudson, s. 10-29. |
13 | Canlı Sanat: Yerleştirme Sanatı, Performans Sanatı ve Dans | Videolar |
14 | Çevresel Sanat, Teknoloik Sanat | Invitation to the Gallery s.281-285 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Adorno, W.T., Culture Industry, Routledge Classics. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://www.khanacademy.org/ |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
3
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
123
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. |
|||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. |
|||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. |
|||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. |
|||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
|||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
|||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. |
|||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.
ACCA Türkiye’nin İzmir Ekonomi Ziyareti
ACCA Türkiye Başkanı Filiz Demiröz ile kendisi de bir İzmir Ekonomi Üniversitesi mezunu olan ve ACCA’da Müşteri İlişkileri Temsilcisi olarak görev alan
İzmir Ekonomililere Hugo Boss Genel Müdürü’nden Tüyolar
Hugo Boss Genel Müdür Yardımcısı Arif Kaya ve Yetenek Yönetimi Uzmanı Ceren Serin 13 Nisan Perşembe günü Finansal Tablolar Analizi dersinde İzmir