İŞLETME FAKÜLTESİ
Muhasebe ve Denetim Programı
GEAR 307 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş Dünya Sineması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 307
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders günümüz dünya sinemasına giriş niteliği taşıyan bir derstir. Dersin içeriği sinema tarihi, film çalışmalarında ve dünya sineması araştırmalarında ana kavramlar ve toplumsal cinsiyet, cinsellik, ırk ve etnisite meseleleri ile ilgili temsiliyet sorularının küresel bağlamı üzerinedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, film gösterimleriyle sınıf tartışmasını birleştirir. Her hafta, bir yönetmenin belirli bir konuda öne sürdüğü önemli noktaları ve argümanları irdeleyeceğiz ve konuya ilişkin bir film izleyeceğiz. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Ortadoğu Sineması: İran Gösterim: Ten, Abbas Kiarostami, 2002 (94 min) | Moore, L. C. (2005) “Women in a Widening Frame:(Cross-) Cultural Projection, Spectatorship and Iranian Cinema” Camera Obscura: Feminism, Culture and Media Studies, 20(2), pp. 1-33. |
3 | Doğu Avrupa Sineması: Romanya Gösterim: Occident, Cristian Mungiu, 2002 (102 min) | Adriana Cordali Gradea (2018) “The rhetoric of leaving, or the mirage of the fetishized West in Cristian Mungiu’s Occident” Journal of European Studies. Volume 48, issue 3-4, page(s): 250-264. Marian Țuțui and Raluca Iacob, “New Romanian Cinema: Geography and Identity” in Edited by Christina Stojanov The New Romanian Cinema. Edinburg University Press. 2021. |
4 | Batı Avrupa Sineması I Gösterim: Caché, Michael Haneke (2005) | Nancy E. Virtue “Memory, Trauma, and the French-Algerian War: Michael Haneke's Caché (2005)” Modern & Contemporary France, 19:3. 2011, pp. 281-296. |
5 | Batı Avrupa Sineması II Gösterim: Head-On, Fatih Akın (2004) | Berna Güneli “Chapter Two: Language Use and Dialogue: Multilingualism in Akın’s Head-On” in Güneli (2011) Challenging European Borders: Fatih Akın’s Filmic Visions of Europe, PhD dissertation, The University of Texas at Austin, pp. 96-126. |
6 | Yarım Ada Sineması: Hindistan Gösterim: Slumdog Millionaire (2008) Danny Boyle | Ana Cristina Mendes (2010) “Showcasing India Unshining: Film Tourism in Danny Boyle’s Slumdog Millionaire” Third Text, 24:4, 471-479. |
7 | Küresel Güney: Burkina Faso Gösterim: Under the Moonlight (2004) Appoline Traoré | Lizelle Bisschoff (2010) “Visions of female emancipation: three recent films from West Africa” Journal of African Cinemas, Vol. 2:1, 37-48. |
8 | Vize | |
9 | Avustralya ve Yeni Zelanda Sinemaları Gösterim: The Piano (1993) Jane Campion | Barbara Klinger (2006) “The art film, affect and the female viewer: The Piano revisited” Screen, Volume 47, Issue 1, Spring 2006, Pages 19–41. |
10 | Kore Yeni Dalgası: Gösterim:Parasite (2017) Bong Joon-Ho | Schulze, Jonathan (2019) “The Sacred Engine and the Rice Paddy: Globalization, Genre, and Local Space in the Films of Bong Joon-ho” Journal of Popular Film and Television, 47:1, 21-29, pp. 21-29. |
11 | Japon Sineması Gösterim: Shoplifters (2018) Hirokazu Kore-eda | Erlich, Linda C., (2011). “Kore-eda’s Ocean View” Film Criticism, Vol. 35, No. 2/3, pp.127–146. |
12 | Latin Amerika Sineması: Meksika Gösterim: Roma (2018) Alfonso Cuarón | Sergio de la Mora (2019) “Roma: Reparation versus Exploitation” Film Quarterly 72 (4): 46–53. |
13 | Latin Amerika Sineması: Brezilya Gösterim: Aquarius (2016) Kleber Mendonça Filho | Stephanie Dennison (2018) “Intimacy and cordiality in Kleber Mendonça Filho’s Aquarius” Journal of Iberian and Latin American Studies. 24:3, 329-340. |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | küçük sınav |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
26
|
26
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. |
|||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. |
|||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. |
|||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. |
|||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
|||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
|||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. |
|||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.
ACCA Türkiye’nin İzmir Ekonomi Ziyareti
ACCA Türkiye Başkanı Filiz Demiröz ile kendisi de bir İzmir Ekonomi Üniversitesi mezunu olan ve ACCA’da Müşteri İlişkileri Temsilcisi olarak görev alan
İzmir Ekonomililere Hugo Boss Genel Müdürü’nden Tüyolar
Hugo Boss Genel Müdür Yardımcısı Arif Kaya ve Yetenek Yönetimi Uzmanı Ceren Serin 13 Nisan Perşembe günü Finansal Tablolar Analizi dersinde İzmir