İŞLETME FAKÜLTESİ
Muhasebe ve Denetim Programı
GEHU 204 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Temel Felsefe
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 204
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | “Rasyonel hayvan nedir?” sorusunu, mantk, bilgi kurami, etik, ve siyaset felsefesi perspektifleri üzerinden sorgulayarak, felsefenin temel kavram ve arguman stratejilerine giriş. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, felsefenin ana bölümlerini belirleyen problemlerin incelenmesini içerir: 1) geçerlilik ve doğru; yaygın mantık yanılgıları, 2) gerekçelendirilmiş doğru inanç olarak bilgi, 3) felsefi ideal ve pratik problem olarak iyi hayat; sonuççuluk, deontoloji, erdemlilik etiği, 4) siyasi meşruluk ve sosyal kontrat teorileri, 5) aklın varsayımlarının tragedya ile sınanması. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı; felsefeye başlamanın nasıl mümkün olduğu üzerine tartışma. | J. L. Borgess, “The Perpetual Race of Achilles and the Tortoise,” pp. 43 47 |
2 | Plato | Apology |
3 | Argüman nedir? Geçerlilik ve doğruluk. Gerekçelendirme biçimleri; çürütme yöntemleri: paralel akıl yürütme, karşı örnek verme, reductio ad absurdum | R. Fogelin, Understanding Arguments, pp 45-53 and pp. 405-433. |
4 | Döngüsel yanılgı, sonucu varsaymak; nedensonuç arasi ilgisizlikten kaynaklanan yanılgı: ad hominem, otoriteye başvurmak. | Fogelin, pp. 477 405 |
5 | Zeka ile yapay zekanın “Çin Odası Argümanı” üzerinden karşılaştırılması. | Turing, A., 1948, ‘Intelligent Machinery: A Report’, London: National Physical Laboratory; Searle, J., 1980, ‘Minds, Brains and Programs’, Behavioral and Brain Sciences, 3: 417–57 |
6 | ARA SINAV I | |
7 | Epistemolojiye giriş | R. Descartes, Meditations on First Philosophy, “Meditations 1 and 2 |
8 | Şüphecilik, bilginin kaynakları, kesinlik, bilgi iddialarına model olarak Cogito. | Descartes, Meditations 2 (contn’d) and 3 |
9 | Felsefe ve bilim: bedensel bir varlık olarak düşünen öznenin doğa kanunları üzerinden açıklanması. ILK ÖDEVIN TESLIMI. | Janet Richards, Human Nature After Darwin, pp. 4-25 FIRST PAPER DUE |
10 | Evrim kuramının felsefi bir problem olarak değerlendirilmesi. | Richards, pp. 25-51 |
11 | Determinizm, özgür irade, etik bir problem olarak bilim, bilimsel bir problem olarak ahlak. | Richards, pp. 126-154 |
12 | Sonuççuluk (Faydacılık), Deontoloji: argümanlar ve eleştiriler. | Kant, pp. 274-281; Bennett, pp. 294-306; Bentham, pp. 306-312; Williams pp. 339-345; M. L. K. Jr., Letter from Birmingham Jail. |
13 | Moral Psychology and Perspectivism. | Nietzsche, On the Genealogy of Morals, essays I and II. |
14 | Rasyonel düşüncenin sorumlulukları, sorunları; düşünen hayvan ve şehir | Aristotle, Politics, Bk. 1 1986-2000; Locke, 249-253; Bentham and Mill, 270-274 Levi, If This is a Man. |
15 | 14. haftanın devamı. IKINCI ÖDEVİN TESLİM | Levi, Contn’d. |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
35
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
22
|
0
|
|
Toplam |
116
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. |
|||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. |
|||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. |
|||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. |
|||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
|||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
|||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. |
|||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.
ACCA Türkiye’nin İzmir Ekonomi Ziyareti
ACCA Türkiye Başkanı Filiz Demiröz ile kendisi de bir İzmir Ekonomi Üniversitesi mezunu olan ve ACCA’da Müşteri İlişkileri Temsilcisi olarak görev alan
İzmir Ekonomililere Hugo Boss Genel Müdürü’nden Tüyolar
Hugo Boss Genel Müdür Yardımcısı Arif Kaya ve Yetenek Yönetimi Uzmanı Ceren Serin 13 Nisan Perşembe günü Finansal Tablolar Analizi dersinde İzmir