İŞLETME FAKÜLTESİ
Muhasebe ve Denetim Programı
GENS 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uzay Keşfi ve Toplum: Dünü, Mevcut Durumu ve Geleceği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders uzay keşif tarihini inceleyecektir. Ders konu kapsamı, konu ile ilgilenen mühendislik öğrencilerine değil farklı dallardan (ekonomi, güzel sanat ve işletme fakültesi vb.) dallardan öğrencilere uygundur. Uzay araştırmasının etkisinin analizi, sanayi yararları, ticari , sanatsal, edebi ve felsefi bakış açılarından toplumsal değişimi ve kadınların havada ve uzayda artan önemi derste incelenecektir. Ek olarak, Mars'ın kolonizasyonunu ve nanoteknoloji ve yıldızlararası keşif hayalini içeren disiplinler arası konular ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, bilinçli öğrencilerin kendi sonuçlarını çizebilmeleri için bir uzay görevini mümkün kılan unsurlara genel bir giriş sağlar. Öğrencilerin teknik iddiaları bağımsız olarak yargılama imkânı sağlamak için temel bilgileri mümkün olan en basit matematiksel düzeyde kapsar. Bilimsel, teknolojik ve toplumsal etkileşimleri ortaya çıkarmak için hem insan hem de robotik olmak üzere çeşitli programlarla ilgili vaka incelemeleri analiz edilir. Öğrenciler, alan araştırması, faydaları ve zorlukları ile ilgili kişisel eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için gerekli araçları tanırlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve dersin genel görünümü ve temel kavramlar. | Ders Programı İncelemesi |
2 | İnsan uçuşunun hayali: şiir ve figüratif sanatlardaki eski kaynaklar. | Ders Notları |
3 | Bilimsel Devrim: Matematiksiz dinamikler (neredeyse) ve parçacıkların hareket etme nedeni. | Ders Notları |
4 | Projelerinizi stres yaratmadan planlamak, hazırlamak ve sunmak için: Yazılım, kaynaklar ve entellektüel etik | Ders Notları |
5 | Uzay uçuşu kolay ve çekici hale getirildi . Basamak 1 Yere inişten düşük toprak yörüngesine ve geri gitmek için kullanım kılavuzu hazırlamak | Ders Notları |
6 | 20. yüzyıl başlarında uçuş, roket ve toplum arasındaki bağlantı: Farklı ülkeler, farklı hikayeler. | Ders Notları |
7 | Tekrar | Ders Notları |
8 | Uzay uçuşu kolay ve çekici hale getirildi . Basamak 2: Düşük dünya yörüngesinden aya ve arkaya gitmek için kullanım kılavuzu hazırlamak. | Ders Notları |
9 | Modern sanatta uzay uçuşu: müzik, film ve edebiyat | Ders Notları |
10 | Uzay programındaki kadınlar ve başarı öyküleri. | Ders Notları |
11 | Uzay uçuşu kolay ve çekici hale getirildi .Basamak 3: Düşük dünya yörüngesinden Mars'a ve sırttan gitmek için kullanım kılavuzu hazırlamak. | Ders Notları |
12 | Uzay uçuşu, girişimciliği, Uzay turizmi ve ticari alanları | Ders Notları |
13 | Uzay Keşiflerinde son çalışmalar ve yıldızlar arası seyahat ve mümkün olan en muhteşem teknolojiler. | Ders Notları |
14 | Tekrar | Ders Notları |
15 | Tekrar | Ders Notları |
16 | Final | Ders Notları |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
3
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
3
|
6
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. |
|||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. |
|||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. |
|||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. |
|||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. |
|||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. |
|||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. |
|||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ACCA, Üniversite Öğrencileriyle Biraraya Geldi
Küresel finans ve muhasebe meslek kuruluşu ACCA üniversite buluşmaları kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü ve
İzmir Ekonomi’den ‘4 Büyüklere’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi’nden mezun olan 4 genç, kısa zamanda başarı basamaklarını hızla çıkarak finansal denetim alanında dünyanın en büyük
İEÜ ve PwC’den örnek iş birliği
Yapılan anlaşmayla birlikte PwC firması, İEÜ Muhasebe ve Denetim Programı öğrencilerine öncelikli staj ve iş olanağı sağlayacak.
ACCA Türkiye’nin İzmir Ekonomi Ziyareti
ACCA Türkiye Başkanı Filiz Demiröz ile kendisi de bir İzmir Ekonomi Üniversitesi mezunu olan ve ACCA’da Müşteri İlişkileri Temsilcisi olarak görev alan
İzmir Ekonomililere Hugo Boss Genel Müdürü’nden Tüyolar
Hugo Boss Genel Müdür Yardımcısı Arif Kaya ve Yetenek Yönetimi Uzmanı Ceren Serin 13 Nisan Perşembe günü Finansal Tablolar Analizi dersinde İzmir